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アイテム
農山漁村滞在型旅行における旅行者の行動の実態
https://doi.org/10.34444/00000137
https://doi.org/10.34444/0000013788745a2a-324d-4361-8be0-060c3a5241eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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211228_sk35_04.pdf (707.5 kB)
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Copyright © 農林水産省 農林水産政策研究所
Policy Research Institute, Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries, Japan |
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2022-01-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 農山漁村滞在型旅行における旅行者の行動の実態 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Tourist Behaviors During Countryside Stays | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農山漁村滞在型旅行 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農泊 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行者の行動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Countryside stay | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Farm-inn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tourist behavior | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34444/00000137 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
八木, 浩平
× 八木, 浩平× 佐藤, 彩生× 平形, 和世 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では,大規模なアンケート調査を行うことで,これまでの先行研究にはなかった農山漁村滞在型旅行における旅行者の行動を詳述し,農山漁村滞在型旅行のプロモーション活動に有用な知見を提示した。主な結果は,下記のとおりである。①農山漁村滞在型旅行において,農業体験や調理体験等の各種体験を行う層は全サンプルでは男性の割合が高かったものの,農山漁村への宿泊者に絞ると女性の割合が高かったこと。②同一人物の体験の有無についての変数クラスター分析の結果として,「農業体験」「工芸品作り」「地元住民との交流」「農家民泊・農家民宿」を同じ人が体験することが多かったこと。③旅行の情報源の利用割合は,インターネットを利用する層が非常に多く,また他の年齢層と比較して高年齢層では「ガイドブック」や「メディア」が比較的多かった一方,若年層では「宿泊・旅行関連のサイト」や「知らない人のSNS」が比較的多かったこと。④旅行後に「(旅行先の)農家から農産物を購入」や「地元住民との交流」などの行動の変化があった対象者の割合は,農山漁村のコンテンツを活用した体系的な旅程を組んでいると考えられる団体旅行で,個人旅行よりも高かったこと。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines the behaviors of tourists during countryside stays, which have not been examined in the previous research in Japan, conducting an online questionnaire survey for 19,995 respondents. Four notable results emerged.(i) Analyzing all sample data, males exhibit higher participation rates for various activities, such as farming and cooking activities, during countryside stays, whereas using only data of individuals who previously stayed in rural areas, females exhibited higher participation rates.(ii) Variable clustering reveals that the same people tend to participate in “farming activities, ”“making crafts, ”“interacting with local residents, ” and “farm-inn.”(iii) A considerable number of respondents indicated that they use internet search and websites as tourist information sources. By age group, the elderly have a higher use rate for “guidebooks” and “media, ” and younger people have a higher use rate for “websites that show lists of tours and accommodations” and “SNS(Social Networking Services) information from strangers.”(iv) Following a countryside stay, behaviors such as “purchasing agricultural products from the farmers who were encountered at the travel destination” and “interacting with local residents” are practiced more by those who participated in group tours than personal travel. Based on these results, the use of rural resources appears to be systematically established in group tour itineraries rather than through personal travel. The findings provide practical information for promotional activities concerning countryside stays. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 農林水産政策研究 en : Journal of Agricultural Policy Research 号 35, p. 55-77, 発行日 2021-12-28 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 農林水産省 農林水産政策研究所 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-700X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11614280 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |